25 Aralık 2010 Cumartesi

Pişmeyen Kek

Yemek tarifi veren bloglarda gezerken nasılda özeniyorum bir bilseniz... Hem göze hem damağa hitap eden birbirinden lezzetli kekler, pastalar, börekler... Nasıl güzel görünüyorlar. Sağ olsun marifetli blog sahipleri de bütün ayrıntılarıyla hazırlanışındaki tariflerden, sunumda gösterilmesi gereken ayrıntılara kadar okuyucularla paylaşıyorlar.

Aslında elim yatkındır. Güzel yemek yaparım. Fakat hamur işleri deyince bir duruyorum. Neden bilmiyorum ama belkide pratiğim olmadığı içindir. Birde yoğun çalışma hayatında akşam eve geleyim iki tepsi börek yada ne bileyim cevizli kek yapayım diyemiyorum :)
Taki dün akşama kadar... Eve geldim yorgunluk dinlemedim. Koydum önüme malzemeleri ve başladım kek hamuru yapmaya... Eşime de sürpriz yapacağım nasıl heyecanlıyım. Fırını ısıttım, kekin karışımını kalıba döktüm verdim fırına... 40 dk oldu baktım gerektiğinden fazla kabarıyor. Üstüde nar gibi kızarmış. Çıkardım keki ve soğumaya bıraktım. Soğuduktan sonra ters çevirip keki kalıptan almak istedim. Birde ne göreyim kek yüzeysel olarak pişmiş içi olduğu gibi sıvı hamur :( ayyy bir moralim bozuldu, bir hayal kırıklığı... dudağımı büktüm oturdum bir süre mutfakta... Eşim içeride herşeyden habersiz televizyon izliyor. Bende güya ona mis gibi kokan kekimi dilimleyecek tabakta çikolata sosu ile süsleyip yanındada bir fincan sütten yapılmış tarçınlı saleple ikram edecektim. Keki attım çöpe. Yaptım tarçınlı mis gibi bir salep eşimin yanına gittim. 
--"Çöpemi attın?" dedi.
Bildiğine şaşırdım. Yine dudağımı büktüm. Gerçekten çok üzülmüştüm ama.
--"Olsun olsun yapa yapa öğreniceksin napalım" dedi ve salebini yudumladı.
Bende yorgunluk üstüne yorgunluk eklediğimle kaldım ve uzandım televizyon seyrettim.

1 yorum:

  1. fırın ayarlarındamı problem var acaba yoksa unumu az geldi üstü pişip içi sıvı kaldıysa önce fırınla arayı ısıtman gerekicek sanırım:)sağlık olsun benimde ilk fırında sebze yemeğim aynen böyleydi:)eşinizin dediği gibi yapa yapa oluyor bu işler,sevgiler...

    YanıtlaSil

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...